Професія вчителя у Фінляндії престижна та високооплачувана, а один із найвищих конкурсів – на педагогічні спеціальності. Оскільки фінські вчителі мають багато свободи у створенні індивідуальних освітніх траєкторій для учнів, виборі методів та підходів викладання, велика роль відводиться практичній підготовці студентів у школах при університетах та партнерських загальноосвітніх школах.
Під час вебінарів від Фінського проєкту “Навчаємось разом” + проєкту ЄС Аня Хурінайнен-Косунен зі Школи підготовки вчителів Віккі Гельсінського університету та Рія Палмквіст із фінського Національного агентства з питань освіти розповіли про таке:
- як відбувається підготовка студентів-педагогів;
- скільки часу відводиться на написання бакалаврської та магістерської робіт;
- як студентство проходить практику на бакалавраті та в магістратурі;
- якими навичками мають володіти студенти після закінчення практики;
- як працює система наставництва з боку більш досвідчених колег.
СКІЛЬКИ ЧАСУ ВІДПОВІДИТЬСЯ НА ПРАКТИКУ
Головне завдання шкіл, у яких організована практика студентів педвишів, – поєднати теорію з практикою. Майбутні вчителі навчаються вибудовувати свою професійну ідентичність, практичну теорію, вивчають зміст предметів, методи оцінювання, практикують комунікацію з колегами, учнями та батьками.
Мета навчання – самостійний студент, який просувається в педагогічній освіті на основі власного досвіду, переконань та уяви і який пізніше стане незалежним учителем та розвиватиме свою педагогічну ідентичність.
Детальніше: https://nus.org.ua/articles/praktyka-majbutnih-uchyteliv-ta-mentorstvo-dosvid-finlyandiyi/