27 травня, 2022

Практика майбутніх учителів та менторство: досвід Фінляндії

 


Професія вчителя у Фінляндії престижна та високооплачувана, а один із найвищих конкурсів – на педагогічні спеціальності. Оскільки фінські вчителі мають багато свободи у створенні індивідуальних освітніх траєкторій для учнів, виборі методів та підходів викладання, велика роль відводиться практичній підготовці студентів у школах при університетах та партнерських загальноосвітніх школах.

Під час вебінарів від Фінського проєкту “Навчаємось разом” + проєкту ЄС Аня Хурінайнен-Косунен зі Школи підготовки вчителів Віккі Гельсінського університету та Рія Палмквіст із фінського Національного агентства з питань освіти розповіли про таке:

  • як відбувається підготовка студентів-педагогів;
  • скільки часу відводиться на написання бакалаврської та магістерської робіт;
  • як студентство проходить практику на бакалавраті та в магістратурі;
  • якими навичками мають володіти студенти після закінчення практики;
  • як працює система наставництва з боку більш досвідчених колег.

СКІЛЬКИ ЧАСУ ВІДПОВІДИТЬСЯ НА ПРАКТИКУ

Головне завдання шкіл, у яких організована практика студентів педвишів, – поєднати теорію з практикою. Майбутні вчителі навчаються вибудовувати свою професійну ідентичність, практичну теорію, вивчають зміст предметів, методи оцінювання, практикують комунікацію з колегами, учнями та батьками.

Мета навчання – самостійний студент, який просувається в педагогічній освіті на основі власного досвіду, переконань та уяви і який пізніше стане незалежним учителем та розвиватиме свою педагогічну ідентичність.

Детальніше: https://nus.org.ua/articles/praktyka-majbutnih-uchyteliv-ta-mentorstvo-dosvid-finlyandiyi/