30 травня, 2022

Географи об'єдналися для участі у Всеукраїнському семінарі з міжнародною участю «Професор Юрій Полянський: від плакорів Поділля до засніжених Анд» приуроченого 130-річчю з дня народження географа, геолога, археолога Полянського Юрія Івановича.

 


Сьогодні, 27 травня 2022, географічна спільнота України об’єдналася для участі у Всеукраїнському семінарі з міжнародною участю «Професор Юрій Полянський: від плакорів Поділля до засніжених Анд» приуроченого 130-річчю з дня народження географа, геолога, археолога Полянського Юрія Івановича.

✅ Організатори події:
Міністерство освіти і науки України
Українське географічне товариство
Тернопільський національний педагогічний університеті імені Володимира Гнатюка Географічний факультет
Львівський національний університет імені Івана Франка Географічний факультет
Наукове товариство імені Шевченка.
Метою Всеукраїнського семінару є комплексне осмислення різних аспектів у царині сучасної географічної, археологічної, туризмологічної та екологічної науки упродовж останніх десятиліть.
До онлайн-заходу долучилися науковці та аспіранти Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
Мирослав Заячук, декан географічного факультету Чернівецького національного університету, доктор географічних наук, доцент кафедри географії України та регіоналістики;
Валерій Руденко, завідувач кафедри економічної географії та екологічного менеджменту Чернівецького національного університету, доктор географічних наук, професор;
Жанна Бучко, завідувач кафедри соціальної географії та рекреаційного природокористування Чернівецького національного університету, доктор географічних наук, доцент;
Родіка Тіміш, аспірант кафедри географії України та регіоналістики географічного факультету Чернівецького національного університету.

27 травня, 2022

Практика майбутніх учителів та менторство: досвід Фінляндії

 


Професія вчителя у Фінляндії престижна та високооплачувана, а один із найвищих конкурсів – на педагогічні спеціальності. Оскільки фінські вчителі мають багато свободи у створенні індивідуальних освітніх траєкторій для учнів, виборі методів та підходів викладання, велика роль відводиться практичній підготовці студентів у школах при університетах та партнерських загальноосвітніх школах.

Під час вебінарів від Фінського проєкту “Навчаємось разом” + проєкту ЄС Аня Хурінайнен-Косунен зі Школи підготовки вчителів Віккі Гельсінського університету та Рія Палмквіст із фінського Національного агентства з питань освіти розповіли про таке:

  • як відбувається підготовка студентів-педагогів;
  • скільки часу відводиться на написання бакалаврської та магістерської робіт;
  • як студентство проходить практику на бакалавраті та в магістратурі;
  • якими навичками мають володіти студенти після закінчення практики;
  • як працює система наставництва з боку більш досвідчених колег.

26 травня, 2022

Освітній репозитарій НУШ



Пропонуємо до вашої уваги освітній репозитарій НУШ, створений за результатами низки вебінарів, які проходили за підтримки проєкту “Фінська підтримка реформи української школи (Навчаємось разом)”. Вебінари здійснювалися за участі Міністерства освіти і науки України, Українського інституту розвитку освіти, Інституту модернізації змісту освіти, Lego foundation, Команди підтримки реформ МОН (RST), Національної академії педагогічних наук, Британської Ради в Україні, Європейського центру імені Вергеланда, а також фінськими експертами проєкту “Навчаємось разом”.

Джерело: https://uied.org.ua/osvitnij-repozytarij-nush/

24 травня, 2022

Усе про мультипредметний тест

 


“Провести традиційне повноцінне ЗНО під час війни неможливо. Адже треба влаштувати складні процедури, починаючи з друку й завершуючи перевіркою бланків відповідей учасників. Ці процедури також пов’язані з охороною, персоналом пунктів тестування, залученням екзаменаторів до перевірки тестових завдань.

– Що таке НМТ?

Цей формат не є ідеальним, але він дає змогу забезпечити проведення прозорої та об’єктивної вступної кампанії, забезпечити добір студентів до вишів найменшими та найоптимальнішими зусиллями.

НМТ – це тест, який буде відбуватися онлайн і міститиме завдання з трьох блоків: українська мова, математика та історія України.

Важливо, що НМТ не може в жодний спосіб замінити традиційне ЗНО й ми не очікуємо, що воно стане ідеальним тестом, до якого звикли учасники ЗНО, батьки та освітяни.

– Які переваги в НМТ, якщо порівняти зі ЗНО?

  1. Один день для кожного учасника тестування. Якщо ви випускаєтеся цього року, то реєструвалися на 4 обов’язкові предмети ДПА та, можливо, на п’ятий предмет, який треба для вступу. Це означає, що ви мали б 5 разів ходити в пункти тестування. У часи війни ми не можемо дозволити собі таке.
  2. Формат проведення наближений до ЗНО, бо тестування складатиметься в пунктах, усе відбуватиметься під наглядом інструкторів. Тобто ідентифікація та процеси, що є сталими для ЗНО, зберігаються.
  3. Менші пункти тестування. Освітяни й ті, хто працювали в пунктах проведення ЗНО, знають, що вони розраховані на 250–360 осіб. Звісно, зібрати в одному приміщенні стільки людей під час війни – це, фактично, дати російським ДРГ інформацію, де буде майбутнє нашої держави. Цього робити не можна. Тому пункти тестування НМТ будуть вміщати до 50 людей.

23 травня, 2022

Модельні навчальні програми з природничих наук у яких реалізуються концептуальні засади нового Державного стандарту базової середньої освіти